Svensexa/
Möhippa
Vi löser allt
En Dag Full av Skratt och Oförglömliga Minnen
En svensexa eller möhippa ska vara minnesvärd och full av glädje. Vi erbjuder en rad olika aktiviteter och menyer som kan anpassas efter dina önskemål och behov.
Vi ser fram emot att arrangera en oförglömlig dag/kväll för den blivande bruden eller brudgummen. Med alternativ som middagservering, buffé eller nattklubbskväll har vi allt du behöver för en dag full av roliga och goda minnen.
Låt Andersson och Hamberg Event sköta planeringen, så att ni kan njuta av en fantastisk dag tillsammans med dina vänner. Kontakta oss idag för att börja planera din svensexa eller möhippa!
Evenemang
Vanliga frågor & svar
Hur långt i förväg bör jag börja planera?
Vi rekommenderar att du börjar planera minst tre till sex månader i förväg, beroende på festens storlek och komplexitet. Detta ger gott om tid att boka plats, underhållning, komma överens om meny och andra nödvändiga tjänster.
Kan Andersson & Hamberg Event hjälpa till med teman och dekorationer?
Vi arbetar med flera dekoratörer som kan hjälpa er med era idéer för att kunna skapa unika teman och skräddarsydda dekorationer som speglar personligheten hos huvud personen.
Enklare saker som ljus och vaser finns redan och ingår i paketet som standard. Blommor kan vi hjälpa till med, i samråd mer er och florist.
Kan ni hjälpa till med underhållning och musik?
Vi kan hjälpa till med att boka all typ av underhållning, från DJ:s och liveband till magiker och komiker. Vi hjälper dig att välja den perfekta underhållningen som passar ditt evenemangs tema och stil.
Vi har ljudutrustning och även DJ-bord för uthyrning och Karaoke.
Maten-menyn?
Catering:
Vi erbjuder en rad olika cateringalternativ, från enkla bufféer till eleganta sit-down middagar. Se hambergscatering.se för alternativ. Där finns menyer, hyrgods och även personal. Ni bestämmer själva i vilken utsträckning ni behöver hjälp.
Festlokal:
I våra festlokaler erbjuder vi ungefär samma mat som på catering med den skillnaden att personal alltid ingår samt att dukning mm redan är gjort av oss. Priserna på våra festvåningsmenyer inkluderar alltså redan detta.
Alla menyer är föremål för modifieringar och ändringar i samråd med er. De varierar också över året med säsongerna.
Självklart ordnar vi med specialmat-se egen rubrik
Dryck
När ni väljer vår cateringtjänst erbjuder vi flexibilitet gällande drycker. Ni står fritt att ordna med egen dryck, och vi kommer självklart att servera den åt er. Om ni behöver hjälp kan vi ordna med allt, inklusive alkohol. Vi kan även ta hand om att brygga och servera kaffe på plats för era gäster.
Våra Festlokaler
I våra festlokaler gäller särskilda regler:
- All dryck måste köpas från oss och kommer även att serveras av oss.
- Ingen dryck får medtas utifrån.
- På vår hemsida, under fliken "Festlokaler", finns en prislista över våra drycker. Priserna är generellt satta till humana nivåer jämfört med restaurangbranschen.
Dryckesrekommendationer
Vi erbjuder gärna rekommendationer på passande drycker till våra menyer. För catering kan vi ge tips baserade på Systembolagets utbud, och för evenemang i våra festlokaler baserar vi tipsen på vår egen dryckeslista.
Specialbeställningar och Extra Dryck
Om ni önskar en särskild dryck som inte finns i vårt ordinarie sortiment kan vi ordna det. Dock kommer vi att debitera för hela den inköpta volymen då vi inte accepterar något överskott i vårt lager. Skulle ni under middagen komma på att ni vill ha ytterligare dryck serverad är det bara att meddela hovmästaren på plats. Även om detta innebär en avvikelse från den bekräftade ordern, är det inget problem så länge förfrågan görs personligen av er och inte av någon annan på festen.
Hur bokar jag?
Processen börjar med ett personligt möte där vi diskuterar dina idéer och förväntningar.
Mötet kan vara på plats hos oss eller er eller via telefon/zoom.
Därefter skapar vi ett skräddarsytt förslag baserat på dina önskemål och budget. När du är nöjd med förslaget, tar vi hand om all planering och genomförande, så att du kan koppla av och njuta av din fest.
Bokningen är ett faktum när förskottsfakturan på halva hyran är betald (återbetalningsbar 1 mån efter fakturadatum, minst 3 mån innan eventdatum).
Kan ni hjälpa till med temafester?
Vi älskar att arbeta med teman och kan hjälpa till med allt från idéutveckling till genomförande. Oavsett om du önskar en traditionell fest eller något mer unikt, har vi erfarenheten och kreativiteten att skapa en fest som speglar ditt önskade tema perfekt.
Om man behöver avboka?
Vi förstår att oförutsedda händelser kan inträffa. Om du behöver avboka eller ändra datumet för ditt evenemang, kontakta oss så snart som möjligt. Vi kommer att göra vårt bästa för att anpassa oss efter situationen och hjälpa till med att hitta en lösning som fungerar för alla parter.
Generellt kan man säga att ersättning krävs i högre grad allt närmare man kommer datumet för bokade eventet.
Förskottsbetalningen av halva hyran återbetalas fullt om avbokning sker inom 1 mån efter faktureringsdatum och minst 3 månader innan datumet för ert bokade event.
