Konferens
Vi löser allt
Skapa Minnesvärda och Effektiva Konferenser!
Vi på Andersson och Hamberg Event har en passion för att skapa minnesvärda och effektiva konferenser som ger resultat. Med mångårig erfarenhet av att arrangera allt från mindre möten till stora konferenser, vet vi att varje detalj räknas.
Vi arbetar tätt med våra kunder för att förstå deras specifika behov och mål, och vi tar hänsyn till den senaste tekniken och trenderna för att säkerställa att din konferens är både användarvänlig och attraktiv för deltagarna.
Låt oss ta hand om allt så att du kan fokusera på att nå dina mål och uppfylla deltagarnas förväntningar. Kontakta oss idag för att diskutera dina önskemål och få en kostnadsfri offert. Vi ser fram emot att hjälpa dig att göra din nästa konferens till en framgångsrik och minnesvärd händelse!
Vanliga frågor & svar
Hur långt i förväg bör jag börja planera?
Vi rekommenderar att du börjar planera minst tre till sex månader i förväg, beroende på festens storlek och komplexitet. Detta ger gott om tid att boka plats, underhållning, komma överens om meny och andra nödvändiga tjänster.
Maten-menyn?
Catering:
Vi erbjuder en rad olika cateringalternativ, från enkla bufféer till eleganta sit-down middagar. Se hambergscatering.se för alternativ. Där finns menyer, hyrgods och även personal. Ni bestämmer själva i vilken utsträckning ni behöver hjälp.
Festlokal:
I våra festlokaler erbjuder vi ungefär samma mat som på catering med den skillnaden att personal alltid ingår samt att dukning mm redan är gjort av oss. Priserna på våra festvåningsmenyer inkluderar alltså redan detta.
Alla menyer är föremål för modifieringar och ändringar i samråd med er. De varierar också över året med säsongerna.
Självklart ordnar vi med specialmat-se egen rubrik
Kan ni hjälpa till med underhållning och musik?
Vi kan hjälpa till med att boka all typ av underhållning, från DJ:s och liveband till magiker och komiker. Vi hjälper dig att välja den perfekta underhållningen som passar ditt evenemangs tema och stil.
Vad kostar era konferenspaket?
Man kan välja mellan olika modeller men självklart också¨komma med egna önskemål.
Vi är lyhörda och ser vår flexibilitet som vårt framgångsrecept. Mottot är nöjd kund och vi gör det vi förmår för att så ska bli.
Priserna avser konferens i någon av våra lokaler och är exkl. moms
Paket 1. halvdag 425:- pp
Välj mellan förmiddagsfika eller eftermiddagsfika, lunch
Paket 2. Heldag. 465:-pp
Förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika
Exempel på meny (de byts varje vecka)
Förmiddagsfika
- Fralla med lagrad cheddar, proscuiotto, tomat och romansallad
- Juicer
- Kaffe/te med tillbehör
- Fruktskål
Lunch
- Citronconfiterad laxfilé med dillemulsion, rímmad gurka och bakad gulbeta, picklad rödlök och kokt Cheriepotaties med flingsalt
- Smör och nybakat Levainvbröd
- Sallad på blandade blad och vinaigrette
- Mineralvatten/lättöl
- Kaffe/te med tillbehör
Eftermiddagsfika
- Husets morotskaka
- Juicer
- Kaffe/te med tillbehör
- Fruktskål
Hyra tillkommer för respektive lokal.
Vilka lokaler har ni?
Vi har 6 lokaler sammanlagt som passar för konferens samt en båt under säsong.
Var och en har sin karaktär, vi har en förkärlek för historiska miljöer och har samlart på oss allt från 1700-talet till sekelskiftet:
Slottsbion med 130 sittplatser är en juvel med sin helt unika miljö, återrestaurerad till sitt ursprungliga utseende från 1914.
Scen och modern teknik finns för att göra er konferens till en oförglömlig upplevelse.
Ovanpå Slottsbion finner ni 2 våningar till, vår Festvåning Nedre Slotts för max 150 pers, ovanför den Klubbvåningen max 110 pers och till och med det lilla Biblioteket för max 15 pers
Ett stenkast därifrån finns Gamla Stadshotellet från mitten av 1800-talet nu ombyggt till er konferenslokal med modern teknik och ingång från gatuplan. Den har sammanlagt 4 lokaler användbara för konferenssällskap i olika storlekar, max 72 sittande i största rummet.
Centralt nära Fyrisån finns den gamla 1700-tals trädgården som var Carl von Linnés hem och verksamhet, Linnéträdgården. Historiens vingslag blir inte tydligare än här.
Sommartid erbjuds en botanisk barockträdgård med tillgång till stor uteplats i solen.
Max 98 sittande i samma rum
Är man ett mindre sällskap så kan man hyra MS Sjösala och åke på en Mälarkryssning med god mat och dryck. Avgång från Stadsträdgården nedanför fallet. Landstigning samma plats eller urval längs Mälaren.
Max 30 pers.
Hyra per lokal:
Slottsbio 3000:- per 4 timmarsblock
Nedre Slotts 4911:-
Klubbvåning 4465:-
Biblioteket 2679:-
Gamla Stadshotellet 3394:-/rum
72p 66p 26p 10p
Linnéträdgården Hyra från 7590:-
MS Sjösala, från 7200:-
Vad skiljer Andersson och Hamberg Event från andra festarrangörer?
Hos Andersson och Hamberg Event lägger vi stor vikt vid personlig service och skräddarsydda lösningar. Vi erbjuder en unik kombination av kreativitet, professionalism och ett brett utbud av tjänster – allt från underhållning till catering. Vårt engagemang för detaljer och strävan efter perfektion säkerställer att varje fest blir en minnesvärd och unik upplevelse.
Att vi har över 40 års branscherfarenhet ger oss tryggheten att kunna garantera er optimala upplevelser hos oss.
Vi har lärt oss den hårda vägen vad som funkar bra respektive mindre bra.
Det utbud av unika historiska lokaler i vår repertoar ger oss en möjlighet att i stor utsträckning erbjuda en lokal som passar era ändamål året runt.
Sen vet vi att man måste engagera sig fullt ut för att kunna leverera den upplevelse moderna gäster förväntar sig för att lyckas, vi finns med från början till slut.
Boende för gäster?
Många gånger behöver tillresande gäster hjälp med övernattning.
Vi samarbetar med flera hotell.
