Dop

DOP

Det är en stor ära att vara en del av den mest minnesvärda dagen i ditt barns liv, och vi vill vara här för att hjälpa dig att göra det till en oförglömlig upplevelse. Vi har mångårig erfarenhet av att arrangera dop, och vi vet hur viktigt det är att säkerställa att allt går enligt planen.


Vi har en bred kunskap om allt från underhållning och dekorationer till catering och genomförande. Vi hjälper dig med musiker, och vi är alltid villiga att gå den extra milen för att säkerställa att ditt dop blir precis som du har drömt om.


Låt oss hjälpa dig att planera detaljerna och genomföra all servering, så att du kan koppla av och njuta av dopet tillsammans med dina nära och kära. Kontakta oss idag för att diskutera dina önskemål och få en kostnadsfri offert. Vi ser fram emot att hjälpa dig att göra ditt nästa dop till en minnesvärd händelse!

Vanliga frågor och svar


  • Hur långt i förväg bör jag börja planera?

    Vi rekommenderar att du börjar planera minst tre till sex månader i förväg, beroende på festens storlek och komplexitet. Detta ger gott om tid att boka plats, underhållning, catering och andra nödvändiga tjänster.

  • Kan Andersson & Hamberg Event hjälpa till med teman och dekorationer?

    Vi arbetar med flera dekoratörer som kan hjälpa er med era idéer för att kunna skapa unika teman och skräddarsydda dekorationer som speglar personligheten hos huvud personen. 


    Enklare saker som ljus och vaser finns redan och ingår i paketet som standard. Blommor kan vi hjälpa till med, i samråd mer er och florist.

  • Mat-meny

    Catering:


    Vi erbjuder en rad olika cateringalternativ, från enkla bufféer till eleganta sit-down middagar. Se hambergscatering.se för alternativ. Där finns menyer, hyrgods och även personal. Ni bestämmer själva i vilken utsträckning ni behöver hjälp.



    Festlokal:


    I våra festlokaler erbjuder vi ungefär samma mat som på catering med den skillnaden att personal alltid ingår samt att dukning mm redan är gjort av oss. Priserna på våra festvåningsmenyer inkluderar alltså redan detta.

    Vi har även menyer som är anpassade för dop.



    Alla menyer är föremål för modifieringar och ändringar i samråd med er. De varierar också över året med säsongerna.



    Självklart ordnar vi med specialmat-se egen rubrik

  • Hur lång tid i förväg bör jag planera ett dop?

     Det är bra att börja planera dopet några månader i förväg. Detta ger tid att boka kyrka eller annan lokal, ordna med catering eller festplats, samt inbjudningar.

  • Vilken plats är lämplig för ett dop?

    Traditionellt hålls dopceremonin i en kyrka. Men det finns även alternativ för en mer sekulär ceremoni, som att ha den hemma, i en trädgård eller annan lokal som känns betydelsefull och lämplig.

    Varför inte Slottsbiografen nedanför slottsbacken? Vacker återrestaurerad 100-årig bio med scen mm. Unik och minnesvärd inramning. 

    Festen efteråt kan ske i någon av våra festlokaler om man vill.

  • Hur väljer jag faddrar eller gudföräldrar?

    Välj personer som du litar på och som har en positiv inverkan i ditt och ditt barns liv. Det är viktigt att faddrarna eller gudföräldrarna är personer som kan förväntas vara en del av barnets liv och tillhandahålla stöd och vägledning.

  • Vad bör inkluderas i inbjudningarna till dopet?

    Inbjudningarna bör innehålla datum, tid och plats för dopet, information om eventuell mottagning efteråt, klädkod om det finns, och RSVP-information. Det kan också vara bra att ange om det finns särskilda önskemål gällande presenter.

  • Vilken typ av mat och dryck är passande att servera vid dopfesten?

    Ofta är det enkelt med någon form av självservering med mat som inte förgås om det sker förskjutningar av körschemat och som uppskattas av barn som ofta är en större del av gästsammansättningen än vid andra arrangemang.

    Våra bufféer är populära.

Andersson och Hamberg event i Uppsala -Bröllop
Av Adam Medford 05 Feb, 2023
Bröllop är en av de mest minnesvärda händelserna i livet och det är viktigt att planera det på rätt sätt för att säkerställa att det blir en oförglömlig dag. Här är en steg-för-steg-guide till att planera ditt drömbröllop. Sätt en budget Sätt en realistisk budget för ditt bröllop och fördela det på de viktigaste områdena som plats, mat, underhållning och fotografering. Se till att du har en buffert för oväntade utgifter och se till att du håller dig till din budget. Välj en datum och plats Välj ett datum som passar både dig och din partner och boka en plats som passar ditt tema och stil. Tänk på faktorer som storlek, läge, tillgänglighet och utrustning när du väljer plats. Bestäm tema och stil Välj ett tema och en stil för ditt bröllop som passar er båda och reflekterar er personligheter. Detta kommer att påverka allt från inbjudningarna till blomsterarrangemangen. Välj brudgum och brudtärnor Välj brudgum och brudtärnor och se till att de är bekväma med sina roller. Förbered dem också för vad de ska göra på dagen. Välj catering och underhållning Välj catering och underhållning som passar ditt tema och budget. Tänk på faktorer som allergier och preferenser när du väljer mat. Välj fotograf och videograf Välj en fotograf och en videograf som kan fånga dina minnen på den stora dagen. Se till att du har sett deras arbete och att du gillar deras stil. Förbered ditt bröllopsfest Förbered ditt bröllopsfest med tanke på ditt tema och stil. Tänk på faktorer som musik, dans och underhållning för att skapa en oförglömlig kväll. Förbered bröllopsrese Förbered bröllopsrese med tanke på dina önskemål och budget. Tänk på faktorer som destination, boende och aktiviteter.
Av Adam Medford 05 Feb, 2023
Andersson och Hamberg event i Uppsala -event
05 Feb, 2023
Andersson och Hamberg event i Uppsala - öl & vin provning
Share by: