Konferens

Andersson & Hamberg Event, din professionella och erfarna samarbetspartner för framgångsrika och inspirerande konferenser."

Konferens

Vi har en passion för att skapa minnesvärda och effektiva konferenser som ger resultat. Vi har mångårig erfarenhet av att arrangera allt från mindre möten till stora konferenser och vi vet att varje detalj räknas.


Vi arbetar tätt med våra kunder för att förstå deras specifika behov och mål, och vi tar också hänsyn till den senaste tekniken och trenderna för att säkerställa att din konferens är enkel att använda och attraktiv för dina deltagare.


Vi ser framemot att genomföra allt enligt era önskemål, så att du kan fokusera på att nå dina mål och uppfylla dina deltagares förväntningar. Kontakta oss idag för att diskutera dina önskemål och få en kostnadsfri offert. Vi ser fram emot att hjälpa dig att göra din nästa konferens till en framgångsrik och minnesvärd händelse!

Vanliga frågor och svar


  • Hur långt i förväg bör jag börja planera?

    Vi rekommenderar att du börjar planera minst tre till sex månader i förväg, beroende på festens storlek och komplexitet. Detta ger gott om tid att boka plats, underhållning, catering och andra nödvändiga tjänster.

  • Mat-meny

    Catering:

    Vi erbjuder en rad olika cateringalternativ, från enkla bufféer till eleganta sit-down middagar. Se hambergscatering.se för alternativ. Där finns menyer, hyrgods och även personal. Ni bestämmer själva i vilken utsträckning ni behöver hjälp.


    Festlokal:

    I våra festlokaler erbjuder vi ungefär samma mat som på catering med den skillnaden att personal alltid ingår samt att dukning mm redan är gjort av oss. Priserna på våra festvåningsmenyer inkluderar alltså redan detta.


    Alla menyer är föremål för modifieringar och ändringar i samråd med er. De varierar också över året med säsongerna.


    Självklart ordnar vi med specialmat-se egen rubrik

  • Kan ni hjälpa till med underhållning och musik?

    Vi kan definitivt hjälpa till med att boka all typ av underhållning, från DJ:s och liveband till magiker och komiker. Vi hjälper dig att välja den perfekta underhållningen som passar ditt evenemangs tema och stil.

  • Vad kostar era konferenspaket?

    Man kan välja mellan olika modeller men självklart också¨komma med egna önskemål. 

    Vi är lyhörda och ser vår flexibilitet som vårt framgångsrecept. Mottot är nöjd kund och vi gör det vi förmår för att så ska bli.


    Priserna avser konferens i någon av våra lokaler och är exkl. moms

    Paket 1. halvdag 425:- pp

    Välj mellan förmiddagsfika eller eftermiddagsfika, lunch


    Paket 2. Heldag. 465:-pp

    Förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika


    Exempel på meny (de byts varje vecka)

    Förmiddagsfika:

    -Fralla med lagrad cheddar, proscuiotto, tomat och romansallad

    -Juicer

    -Kaffe/te med tillbehör

    -Fruktskål


    Lunch

    -Citronconfiterad laxfilé med dillemulsion, rímmad gurka och bakad gulbeta, picklad rödlök och kokt Cheriepotaties med flingsalt

    -Smör och nybakat Levainvbröd

    -Sallad på blandade blad och vinaigrette

    -Mineralvatten/lättöl

    -Kaffe/te med tillbehör


    Eftermiddagsfika

    -Husets morotskaka 

    -Juicer

    -Kaffe/te med tillbehör

    -Fruktskål


    Hyra tillkommer för respektive lokal.


  • Vilka lokaler har ni?

    Vi har 6 lokaler sammanlagt som passar för konferens samt en båt under säsong.

    Var och en har sin karaktär, vi har en förkärlek för historiska miljöer och har samlart på oss allt från 1700-talet till sekelskiftet:


    Slottsbion med 130 sittplatser är en juvel med sin helt unika miljö, återrestaurerad till sitt ursprungliga utseende från 1914.

    Scen och modern teknik finns för att göra er konferens till en oförglömlig upplevelse.


    Ovanpå Slottsbion finner ni 2 våningar till, vår Festvåning Nedre Slotts för max 150 pers, ovanför den Klubbvåningen max 110 pers och till och med det lilla Biblioteket för max 15 pers


    Ett stenkast därifrån finns Gamla Stadshotellet från mitten av 1800-talet nu ombyggt till er konferenslokal med modern teknik och ingång från gatuplan. Den har sammanlagt 4 lokaler användbara för konferenssällskap i olika storlekar, max 72 sittande i största rummet.


    Centralt nära Fyrisån finns den gamla 1700-tals trädgården som var Carl von Linnés hem och verksamhet, Linnéträdgården. Historiens vingslag blir inte tydligare än här. 

    Sommartid erbjuds en botanisk barockträdgård med tillgång till stor uteplats i solen.

    Max 98 sittande i samma rum


    Är man ett mindre sällskap så kan man hyra MS Sjösala och åke på en Mälarkryssning med god mat och dryck. Avgång från Stadsträdgården nedanför fallet. Landstigning samma plats eller urval längs Mälaren.

    Max 30 pers.


    Hyra per lokal:

    Slottsbio 3000:- per 4 timmarsblock


    Nedre Slotts 4911:-

    Klubbvåning 4465:-

    Biblioteket 2679:-


    Gamla Stadshotellet 3394:-/rum

    72p  66p   26p   10p


    Linnéträdgården Hyra från 7590:-


    MS Sjösala, från 7200:-







Andersson och Hamberg event i Uppsala -Bröllop
Av Adam Medford 05 Feb, 2023
Bröllop är en av de mest minnesvärda händelserna i livet och det är viktigt att planera det på rätt sätt för att säkerställa att det blir en oförglömlig dag. Här är en steg-för-steg-guide till att planera ditt drömbröllop. Sätt en budget Sätt en realistisk budget för ditt bröllop och fördela det på de viktigaste områdena som plats, mat, underhållning och fotografering. Se till att du har en buffert för oväntade utgifter och se till att du håller dig till din budget. Välj en datum och plats Välj ett datum som passar både dig och din partner och boka en plats som passar ditt tema och stil. Tänk på faktorer som storlek, läge, tillgänglighet och utrustning när du väljer plats. Bestäm tema och stil Välj ett tema och en stil för ditt bröllop som passar er båda och reflekterar er personligheter. Detta kommer att påverka allt från inbjudningarna till blomsterarrangemangen. Välj brudgum och brudtärnor Välj brudgum och brudtärnor och se till att de är bekväma med sina roller. Förbered dem också för vad de ska göra på dagen. Välj catering och underhållning Välj catering och underhållning som passar ditt tema och budget. Tänk på faktorer som allergier och preferenser när du väljer mat. Välj fotograf och videograf Välj en fotograf och en videograf som kan fånga dina minnen på den stora dagen. Se till att du har sett deras arbete och att du gillar deras stil. Förbered ditt bröllopsfest Förbered ditt bröllopsfest med tanke på ditt tema och stil. Tänk på faktorer som musik, dans och underhållning för att skapa en oförglömlig kväll. Förbered bröllopsrese Förbered bröllopsrese med tanke på dina önskemål och budget. Tänk på faktorer som destination, boende och aktiviteter.
Av Adam Medford 05 Feb, 2023
Andersson och Hamberg event i Uppsala -event
05 Feb, 2023
Andersson och Hamberg event i Uppsala - öl & vin provning
Share by: